Практични съвети за пълноценен сън

9 малки хитрини да се справите с безсънието!
Практични съвети за пълноценен сън

Безпокойството от ежедневието може да наруши способността ви да заспите лесно. Проблемът се задълбочава още повече, ако напрежението и проблемите ви не се решават с дни.

В леглото сте и часът вече е 01.45. Приемате мислено факта, че имате проблем със заспиването и най-вероятно и тази нощ ще е същата, като тези от изминалите дни, а дори и седмици! Осъзнавате, че ви предстои изключително напрегнат ден, който наближава с всяка минута отмерена от часовника. Изходът няма да е кафето, защото дори и то не може да ви държи будни през деня, когато усещате неистова нужда за 15 минути дрямка. Осъзнавате фактите, но въпреки това се мятате безпомощно в леглото и мечтаете да отпуснете измореното си тяло и да дадете покой на психиката си. Превръщате се в свръхчувствителна антена за всичко случващо се около вас, като способността ви да игнорирате шумовете намалява с напредването на времето. Часовникът продължава да пронизва мозъка ви с досадно тиктакане и да ви кара още по-осезателно да чувствате безпомощното си състояние.

Сигурна съм, че казаното по-горе от мен ви звучи познато, защото и аз като вас съм попадала неведнъж в капана на стреса! Какъв е изходът и има ли изобщо такъв?

Предлагам ви списък с изпълними практични методи, които ще ви дадат шанс да поспите!

1. Възпротивете се на сценариите, които създавате мислено! Осъзнайте, че каквото и да ви очаква утре или в друг ден от годината - не всичко зависи от вас. Миналото няма как да промените, но можете да влияете на бъдещето. Не се поддавайте на:  "какво ще си помислят другите”. Освободете се от свърхконтрола, който ще погуби не само съня ви, но и ще се настани в чувствата и очакванията ви към заобикалящите. Спрете да планирате бъдещето! Харесайте се такива каквито сте и не се самообвинявайте за допуснатите грешки. Анализирането не помага в такива случаи - практиката го е доказала!

2. Отпуснете съзнанието си и се заслушайте в тишината или ако тя липсва в стаята ви - следвайте ритъма на дразнещите звуци, сякаш слушате музика.

3. Не е късно да вземете топъл душ, ако се мятате в леглото дълго време без резултат. Какво, като е 2.30 през нощта! Изпийте чаша чай от мащерка, мента или маточина. Пуснете си успокояваща музика и не мислете за нищо.

4. Оставете проблемите, които заемат съзнанието ви - за утрешния ден, това ще ви освободи и даде възможност да вярвате, че разполагате с достатъчно време за справяне с трудностите.

5. Отворете широко прозореца в стаята да влезе свеж въздух. Липсата на кислород често е причина за невъзможността да заспите.

6. Легнете отново и мечтайте! Отпускайте последователно всяка част от тялото си без да се концентрирате излишно.

7. Парченце шоколад, захар или мед в малко количество първоначално може да повдигне тонуса ви, но бързо ще ви отпусне и ще има приспиващ ефект.

8. Създайте си рутина за сън, такава - каквато вероятно имате сутрин! Обичайните действия, които извършвате ще помогнат на мозъка ви да се отпусне и настрои на вълна почивка.

9. Не оставайте дълго в леглото си, ако не заспите! По-добре е да станете и да пробвате някоя от техниките, вместо да се самообвинявате, че ще будувате до сутринта.

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Дева
24 август – 23 септември