Кофеинът като приятел в тренировката

Колко често му се доверявате?
Кофеинът като приятел в тренировката

Кофеинът е касантинов алколоид, който може да бъде открит в листата и плодовете на много растения. Още сега бихте могли да заврете нос в чашата си сутрешно кафе и да го потърсите там. Има го обаче и в чая, в колата и в шоколада.

Наричат го легален наркотик и не без основание: той е силен симулант и действа директно на централната нервна система. Точно поради тази причина не е препоръчително да се прекалява с приема на продукти и напитки, които могат да се похвалят с голямо съдържание от него.

Ако разчитате на умерена консумация от последните обаче, те биха могли да се превърнат в чудесен партньор в много ситуации и дори в редовната ви спортна сесия. Да видим защо:


Повече въздух, повече енергия

Консумацията на продукти със съдържание на кофеин преди тренировка може да облекчи симптомите на астма, отключени по време упражнения. Това доказва проучване на университета в Блумингтън, САЩ.

Всъщност прием на кофеин, приблизително равен на 2 чаши кафе, един час преди джогинг, се смята за също толкова ефективен, колкото инхалаторите, използвани за освобождаване на дихателните пътища и улесняване на дишането при астматиците.

Но това не е всичко. Доказано е, че ако пиете кафе между всяка следваща тренировка, ще се чувствате двойно по-тонизирани и ще разполагате с повече енергия за фитнес постижения.

Атлети, които се доверили на напитка със съдържание на кофеин преди състезание, имали около 66 % повече гликоген в мускулите си след това, за разлика от онези, които избегнали приема на кофеинова напитка. Скритите запаси от енергия пък ще ви позволят да сте по-бързи и по-успешни в следващата сесия.


По същия начин се смята, че кафето може да улесни кардио тренировката ви. Това става ясно след изследване на университета в Илинойс, САЩ.

Жени, които приели кофеин, приблизително равен на две чаши кафе, час преди тренировката, се чувствали значително по-добре от онези, които предпочели безкофеинова напитка. Оказва се, че кофеинът блокира невротрансмитърите, отговорни за уморта и дискомфорта след упражнения. 

Внимавайте обаче: изкуственото подтискане на умората с промишлени дози кафе, може да доведе до претрениране и до контузии. Разчитайте преди всичко на естествените сигнали на тялото и не обръщайте гръб на нуждата на мускулите от възстановяване.


И на последно място: ако крампите (мускулни схващания) са често срещно явление, съпътстващо фитнес практиката ви, кафето може да се окаже ваш верен помощник. Поне така твърдят учени от университета в Джорджия, Атина.

Жени, които приели кофеин в деня след изтощителна сесия от клекове, почувствали облекчение на болката по-малко от час след това.

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Овен
21 март – 20 април