Някои от най-добрите храни против стареене

Някои от най-добрите храни против стареене

Изразът може да ви звучи твърде познат, но вие сте това, което ядете. Въз основа на това нека разберем кои са най -полезните хранителни продукти, които ви позволяват да останете млади и красиви.

Легендарните плодове и зеленчуци

Пет пъти на ден е най-добрият начин за постигане на здрава и сияйна кожа. Изпълвате тялото с огромно количество витамини, минерали, фибри и вода. Заедно с храненето и почистването, витамин С укрепва капилярите и подобрява производството на колаген, докато витамин Е (съдържащ се в големи количества в кивито и авокадото) и бета каротин (пигмент, открит в моркови, кайсии и манго) неутрализират ефектите на свободните радикали, които могат да допринесат за преждевременно стареене.

Богатите източници на витамин С включват цитрусови сокове и плодове, пъпеш, ягоди, домати, чушки и зелен грах. Храните богати на калий помагат за регулиране на нивата на течности в клетките и за борба с подпухналостта и задържането на вода в организма.

Богати на витамин С, бета каротин и способни да спрат свободните радикали, боровинките са една от най-добрите храни против стареене. Най -голямата полза идва от пресните плодове, тъй като имат максимално съдържание на витамини и хранителни вещества – кожата ви просто ще сияе от здраве!

Пълнозърнести продукти

Пълнозърнестите храни са богати на фибри, които са от полза за кожата по различни начини. Те са полезни и за храносмилателната система, като ви помагат да останете сити за по-дълъг период от време и предотвратяват запек. И когато храносмилателната система работи добре, кожата ще излъчва здраве и енергия.

Пълнозърнестите храни също съдържат витамини от група В, а именно В2 и В3, които подпомагат нормалното функциониране на кожата. Увеличете приема на пълнозърнести храни като овесени ядки и кафяв ориз и избягвайте рафинирани зърна като бял хляб, бяло брашно и бял ориз.

Пълнозърнестите храни, заедно с пшеничните зародиши, също съдържат селен, минерален антиоксидант, който помага да се сведе до минимум излагането на UV лъчи, а изследванията показват, че може да помогне за предотвратяване на рак на кожата. Цинкът, който също се съдържа в пълнозърнестите храни, помага за поддържането на еластиновите влакна и колагена, които помагат за укрепване на кожата и намаляване и предотвратяване на бръчки.

Протеин

Ако в тялото ви липсват протеини, това ще се отрази негативно на косата, кожата, зъбите и ноктите.

Ключовите основи за тялото са храни богати на протеин като птици, риба, яйца, месо, сирене, сушен грах, боб, нахут, зърнени храни и соя. Рибата е един от основните източници на протеини, фибри и много хранителни вещества.

Животворящата вода

Почти две трети от тялото ни се състои от вода. Водата е от съществено значение за правилното храносмилане, а когато няма достатъчно вода, натрупаните в тъканите токсини причиняват влошаване на тена, общото състояние на организма и освен това ускоряват процеса на стареене.

Страхотни мазнини и масла

Изключвайки мазнините и маслата, особено ненаситените, можете да нанесете неизмерима вреда на външния си вид. Мазнините са съществен елемент, който осигурява хидратация на кожата. Що се отнася до холестерола, има и "добри" форми, които предпазват от сърдечна недостатъчност.

Увеличете приема на зърнени храни, маслини, фъстъци и рапично масло, ядки, семена и риба като сьомга и скумрия.

Авокадото съдържа най-мощната комбинация от вещества против стареене: витамини Е и С, които премахват свободните радикали. Ако не обичате или не ядете риба, конопеното масло е добър вегетариански източник на омега-3 мастни киселини. Той е богат и на витамин Е, високо количество антиоксиданти, необходими за поддържане на младостта на кожата.

Фантастичната риба

Мастните риби като сьомга, херинга, скумрия и сардини са основният източник на важни мазнини, наречени омега-3 мастни киселини.

Те имат широк спектър от свойства против стареене. Диетата със сьомга помага за изглаждане на линиите и бръчките, като същевременно стяга кожата. 

 

Елена Караулянова, spiritell.com

 

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Скорпион
24 октомври – 22 ноември