Тиквата е пълна с полезни вещества и никакъв холестерол

Тиквата е пълна с полезни вещества и никакъв холестерол

Тиквата носи комплексни ползи за здравето, лишаването от които спокойно можем да определим като престъпна небрежност. В сезона на тиквите и покрай сякаш малко насила наложен и изопачен празник на тиквата, нека припомним огромното значение на този иначе традиционен за родната трапеза плодов зеленчук.

Тиквата е богата на редица хранителни и биоактивни вещества – въглехидрати (по-голяма част от които са във вид на полезни фибри), белтъчини, витамини и микроелементи. Изключително предимство на тиквата е, че е много бедна на прости захари, а съответно и на калории. Като бонус, дори прекаляването с тиквата няма да се отрази негативно на липидния ни профил, защото тя не съдържа холестерол.

Витамините с най-високо съдържание в тиквата са витамин С, витамин Е и няколко представители на групата на витамин В-комплекс – рибофлавин (В2), ниацин (В3), пиридоксин (В6) и фолиева киселина (В9). Огромно значение има и високото съдържание на бета каротин, който организмът конвертира във витамин А.

Микроелементите, които се съдържат в най-високи дози в тиквата, са калий, мед, манган, желязо, магнезий и фосфор. Наред с другите си роли, някои от тези елементи са ко-фактори в ензимни комплекси с мощно антиоксидантно действие.

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Везни
24 септември – 23 октомври