Хранете се правилно, за да спите добре

Пълноценната ви почивка зависи от съдържанието на чинията!
Хранете се правилно, за да спите добре

Постигането на пълноценен сън за мнозина е мечта, тъй като нощите са посветени на будуване, но не по личен избор.

Според най-новото изследване проведено от Американската академия по медицина на съня става ясно, че съдържанието на чинията играе важна роля върху способността да спите пълноценно и най-вече непробудно.

Учените са на мнение, че за да спите сладко е добре да спазвате общите правила като това да не пиете кофеинови напитки, да не тренирате вечер късно, да гасите компютъра и телевизора поне 1 час преди да се отправите към спалнята, но също така и да внимавате с какво се храните през целия ден.

1637043Thinkstock/Guliver

Най-пълноценен е сънят на тези, които се хранят с храна богата на фири, протеини и растителни, студено пресовани мазнини.

Прочетете още по темата: 6 суперхрани в борбата срещу умората

За разлика от тях почитателите на тлъстото, захарта и бързите въглехидрати идват от рафинираните тестени продукти имат сериозни затруднения със съня. Освен това втората група хора се чувстват постоянно уморени и имат непрекъсната нужда от шоколад, енергийни напитки като кафе, за да се поддържат в приемлива форма на работното място.

Проучването показва, че само с промяната на хранителните навици втората група от хора е успяла в рамките на 1 месец да увеличи времето прекарано в пълноценен сън.

Позитивният резултат от смяната на хранителния режим също така сочи, че заспиването става значително по-лесно без излишни събуждания през нощта, а през деня енергията е достатъчна, за да посрещнете текущите си служебни задължения, без да се нуждаете от енергийни напитки.

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Везни
24 септември – 23 октомври