Високо кръвно налягане!

Как да се справим с него?
Високо кръвно налягане!

Защо високото кръвно е опасно?

Също както при водопроводната система, когато имаме твърде високо напрежение, имаме проблем. Представете си какво би се случило, ако подложите градинския маркуч на налягането, на което е подложен един централен водопровод. Ако напрежението в кръвоносните ви съдове е твърде високо, всеки път, когато сърцето ви се свива, някой от тези съдове може да бъде увреден.

  • Ако се случи в окото ви, можете да ослепеете.

  • Ако се случи в бъбреците ви, може да се наложи диализа.

  • Ако се случи в сърцето ви, може да получите сърдечен пристъп.

  • Ако се случи в мозъка ви, може да получите удар или да развиете Алцхаймер.

  • Ако се случи в крайниците ви, може да развиете заболяване на периферните кръвоносни съдове.

 

Как да го нормализираме?

Освен, че само по себе си високото кръвно представлява здравословен риск, то е признак за наличието на рeдица други проблеми в организма. Ето защо бихме искали да направим всичко по силите си да го нормализираме. Какво ни е по силите в случая?

  • Отслабнете (или не напълнявайте). Мастните тъкани произвеждат субстанции, които предизвикват възпаления в кръвоносните съдове и сърцето. 

  • Водете активен начин на живот. Какво означава това? Не се заседявайте и тренирайте поне 5 часа седмично.

  • Не пушете и бъдете умерени в консумацията на алкохол. Под умерена консумация на алкохол имаме предвид едно питие дневно. Ако питието е червено вино, имате шансове дори да понижите кръвното си налягане.

  • Яжте повече растения. Консумацията на повече храни от растителен произход ще повиши приема ви на аргинин, ликопен, фолиева киселина, фибри, магнезий, калий, сяра, витамини С и Е. Всички тези хранителни вещества са с в състояние да спомогнат за понижаване на кръвното ви налягане.

  • Консумирайте достатъчно белтъчини. Поне 1 грам на телесно тегло.

  • Приемайте пълноценни зърнени култури като кафяв ориз, хляб от покълнало зърно и квас, киноа, амарант, спелта, камут и др. Тези зърна спомагат за увеличаване еластичността на кръвоносните съдове.

  • Яжте 10 – 30 грама натурален шоколад дневно. Постарайте се шоколадът да е минимум 80%. Установено е, че в какаото има съединения, които също подобряват еластичността на съдовете. Като бонус идва и антистрес ефектът от какаото, което също е от значение при борбата с високото кръвно.

  • Осигурете си достатъчно витамин D от храната, чрез слънцето или като добавка. Един от симптомите за дефицит на този витамин е повишеното налягане в кръвоносните съдове.

  • Приемайте омега-3 мастни киселини от мазни риби или под формата на рибено масло.

  • Ограничете консумацията на захар и всякаква форма на преработени въглехидрати.

  • Ограничете солта, но не прекалено. Особено ако водите активен начин на живот, вие се нуждаете от натрий, за да поддържате солния баланс в тялото си. Спокойно можете да консумирате до 1 чаена лъжица добавена сол дневно. Имайте предвид, че около 60% от добавената сол в съвременното хранене идва под формата на пакетирани хранителни продукти. Ограничете последните и яжте повече домашно сготвена храна, където съотношенията се определят от вас.

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Стрелец
23 ноември – 21 декември