Защо трябва да включите червени храни в менюто си?

Те съдържат много полезни вещества, нужни на тялото ви
Защо трябва да включите червени храни в менюто си?

Смята се, че колкото по-концентриран е цветът на една храна, толкова по-хранителна е тя. Най-често срещаните природни храни са зелени, червени и жълти. В този материал ще се спрем на червените храни.

Ето и кои са ползите от тях: 

Антоцианин – растителен флавомоид със силни антиоксидантни свойства, който дава червения цвят на храните. Също така тези продукти са източник на ликопен – антиоксидант, известен със своите противоракови свойства.

Ключът към здравото сърце е балансирано кръвно налягане, което се постига и благодарение на калий. Може да си го набавите от червените натурални хранителни продукти. Тялото ви се нуждае и от редица витамини, сред които A и C. Те намаляват риска от рак, сърдечносъдови болести и артрит. Важни са и за здравия вид на кожата, косата и ноктите. Червените храни повишават имунитета. Електролитите пък помагат на клетките на тялото да изпълняват основни функции. Червените храни са пълни с калий, натрий и магнезий. Те спомагат за регулиране на нивата на кръвното налягане.

Флавоноидите осигуряват антиоксидантен ефект на нашето тяло. Намират се най-вече в наситеночервените храни. Те са източник на кверцетин – флавоноид, който намалява симптомите на алергии и други здравословни проблеми като астма.

Заредете хладилника с домати, череши, ябълки, червен лук, ягоди, сливи, червени чушки, червен боб, диня, червено зеле и всички червени сезонни плодове и зеленчуци и ще видите как здравето и теглото ви видимо ще се подобрят.

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Дева
24 август – 23 септември