Калният бизнес с безалкохолни напитки

Колко мръсотия има зад любимите ви марки?
Калният бизнес с безалкохолни напитки

Посланието на следния видеоклип е силно и недвусмислено - начинът, по който големите компании правят бизнес, твърде често е неетичен или стимулира неетични практики, като по този начин и ощетява много хора по цял свят.

Има една ключова съставка за фирмите преработватели на хранителни продукти. 51% от захарта в цял свят не се консумира директно, а отива за направата на безалкохолни напитки, захарни изделия и сладолед. Това е и суровината, която се отглежда на най-голяма площ. Става дума за 31 милиона хектара - земя с размерите на Италия. От 2000 г насам са сключени поне 100 сделки за закупуването на големи парцели с цел отглеждане на захар със сумарна площ минимум 4 милиона хектара. Това, наред с производството на соево и палмово масло за целите на големия преработвателен бизнес лишава много дребни производители и семействата им от прехрана.

Кампанията Behind the Brands има за цел да създаде информираност по този и много други въпроси, касаещи бизнес етиката, като така подтикне потребителите към действия, насочени към самите компании. Тук не става дума за отказ от потребление или други революционни демонстрации, а за заемането на активна потребителска позиция.

Защото една от положителните страни на големите марки е в това, че те се вслушват в мненията на хората, които им плащат заплатите, и биха променили много от практиките си под техния натиск.

На сайта на кампанията има страница с всички марки, намиращи се под зоркото око на конфедерацията Oxfam, която позволява на консуматорите да видят как любимата им марка се класира по 7 ключови критерия:

  • Прозрачност на корпоративно ниво

  • Равни права за жените работници

  • Условия на труд и липса на експлоатация

  • Подкрепа за малките фермери

  • Земя - устойчив начин на експлоатация и отчитане на правата на местните общности

  • Вода - устойчив начин на експлоатация и отчитане на правата на местните общности

  • Климат - мерки за намаляване на парниковите газови и грижа за фермерите в контекста на климатичните промени

По всеки един от тези критерии всяка марка може да бъде оценена по динамична скала от 1 до 10, където 8-10 е "добре", 6-7 е "приемливо", 4-5 е "напредък", 2-3 е "слабо", а 0-1 е "много слабо".

Е, силата е във ваши ръце! За добро или за лошо корпорации винаги ще има, затова бъдете отговорни потребители и помогнете на любимите си марки да правят бизнес по един по-добър начин. 

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Хороскоп

Овен
21 март – 20 април