Минералите, които ще ви осигурят енергия

Чрез правилната храна!
Минералите, които ще ви осигурят енергия

Зимата е сред сезоните, които подлагат на сериозно изпитание организма, особено и когато климатичните промени са твърде драстични от студено на топло.

Дори промяна в рамките само на 7-10 дена може да стане причина за цялостно сриване на имунитета и същевременно с тома загуба на енергия и трудоспособност.

Още по темата: Пропуснете приема на тези 5 витамина и минерала

За да укрепите състоянието си и възстановите енергийния си потенциал е важно да заложите на правилните суперхрани, които съответстват на подходящите за целта минерали. Именно благодарение на минералите ще си осигурите отличен имунитет, бодрост и пълноценен сън.

Магнезий срещу стрес и безсъние

1639990Thinkstock/Guliver

Магнезият е сред минералите, които играят изключително важна роля за функционирането на човешкия организъм. Участва в редица значими метаболитни реакции в организма и е изключително ценен за функциите на сърцето, мускулите, нервите, костите и зъбите.

Прочетете още по темата: Да победим умората от недоспиване!

Магнезият заедно с калция, са сред минералите, които имат най-високо вътреклетъчно съдържание. Магнезият се свързва също така с възможността му да отпуска и разширява кръвоносните съдове и мускулите, като по този начин понижава кръвното налягане и облекчава значителното работата на сърцето. Достатъчното му съдържание в организма  премахва чувството на безпокойство, стрес и тревожност.

Още по темата: Гладът за сладко е знак за недостиг на минерали

При ниското му съдържание нервната проводимост се забавя и настъпват спазми, които предизвикват чести събуждания през нощта и влошават чувствително качеството на сън.

При недостиг на магнезий, количеството на калция се повишава, а вътреклетъчното съдържание на калий се намалява. Нормалното количество магнезий в организма е задължително, за да се предпазите от отлагане на калциеви соли в сърцето и кръвоносните съдове и мускулите, което не позволява повишаването на свободния холестерол и триглициридите в кръвта.

Можете да си го набавите от:

Зеленолистни зеленчуци
Бадеми
Ядки
Банани
Семена
Житни култури
Домати
Фурми
Грах
Бобови продукти
Месо
Риба
Пълнозърнесто брашно
Добавки

Желязо за отличен имунитет

1640227inm.com

Желязото е изключително важен микроелемент с важна роля за запазването на отличното здравословно състояние. Участва в структурата на белтъците, преносители на кислород – хемоглобин и миоглобин, както и за правилното функциониране на дихателните пътища.

Още по темата: 6 признака, че страдате от железен дефицит

Апатичното и бледо лице може да е сигурен знак за сериозен дефицит на желязо. Мнозина страдат от недостиг на желязо, особено през зимните месеци като декември, януари и февруари. Първите най-сериозни последствия мнозина усещат още през първите месеци на пролетта като март, април и май.

Още по темата: Справете се с железния дефицит

Съществуват множество натурални продукти, които са отлични източници на желязо, но за да можете да го усвоите пълноценно е важно да приемате достатъчно витамин С.

Можете да си го набавите от:

Черен дроб
Месо
Яйца
Грах
Броколи
Зеленолистни зеленчуци
Миди
Стриди
Аспержи
Черна хималайска сол
Чия
Кардамон
Зелен фасул
Спирулина
Хлорела
Семе от коприва

Селен за хармония и щастие

1640228Thinkstock/Guliver

Селенът е изключително важен минерал, който има антиоксидантна защита на организма и регулира метаболизма на щитовидната жлеза. Витамините, флавоноидите и коензимите дори не могат да заменят селена.

Още по темата: 17 знака за проблеми с щитовидната жлеза

Ако е в малко количество в организма, антиоксидантната защита не работи! А, именно той влиза в състава на глутатионпероксидаза, който обезврежда най-опасните и агресивни ”свободни радикали”.

Още по темата: Народен лек за подпомагане на щитовидната жлеза

Освен това при недостиг на този минерал се наблюдава срив в имунитета  клетките стават безпомощни пред вирусите. Недостигът на селен намалява имунитета и работоспособността на щитовидната жлеза, води до сърдечно-съдови, ендокринни, онкологични заболявания, стареене, диабет, безплодие, родилна слабост, заболявания на кръвоносната система и алергии.

Още по темата: Бразилски орех

Селенът е много важен минерал за лечение на депресия и тревожност!

Още по темата: Аромотерапия в помощ на щитовидната жлеза

Можете да го набавите от:

Бразилски орех
Морска храна
Риба
Яйца
Пълнозърнесто брашно
Добавка
Овес
Перуанска мака

Спрете депресията с цинк

1640267Thinkstock/Guliver

Цинкът е сред важните за организма минерали, който е необходим за поддържането на много функции като клетъчен растеж, съсирването на кръвта, сетивата като зрение, обоняние, вкус както разбира се и за функционирането на щитовидната жлеза и производството на инсулин.

Още по темата: Астаксантин - суперползи с дълготраен ефект

Цинкът подобно на селена е важен и за поддържането на отлична имунна и нервна система, както и за отделянето и поддържането на хормоналния баланс в организма.

Още по темата: Прополис - продукт за отлично здраве

Липсата на цинк често се среща следствие на злоупотреба с алкохол, анорексия, спазване на ограничителна диета, възпаление на червата или проблеми с абсорбирането на хранителните вещества.

Още по темата: 10 суперползи от пчелното млечице

Дефицитът се разбира първо чрез загуба на обонянието, вкуса и апетита, трудно заздравяване на рани, както и появата на бели петна по ноктите. Често липсата му е причина за възникването на депресия, акне, псориазис и дерматити.

Още по темата: Минералите, които намаляват сантиметрите около талията ви

Цинкът доказано подобрява настроението. Освен това е важно да имате предвид, че стресът изразходва повече цинк от организма и може да се получи сериозен недостиг в тялото.

Можете да си го набавите:

Мазна риба – сьомга
Месо
Морски дарове
Мляко
Яйца
Пшеничени трици
Пшеничен зародиш
Пълнозърнесто брашно
Бобови култури
Ядки
Пчелен клей - прополис

Добави коментар

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Анкета

Къде ще сте през празничните дни?
Гласувай! Резултати Архив

Хороскоп

Риби
20 февруари – 20 март